CMS – system zarządzania treścią

CMS – system zarządzania treścią

Co to jest CMS

CMS jest to rodzaj oprogramowania przeznaczonego do publikowania treści na stronach internetowych, modyfikowania czy organizowania treści, stworzono je przede wszystkim w celu ułatwienia obsługi stron internetowych, sklepów internetowych, blogów. CMS jest idealnym rozwiązaniem dla każdego kto nie ukończył kursu programowania, a kto chce budować własne strony internetowe. Należy jasno powiedzieć że CMS pozwala zbudować własna stronę internetową od podstaw przy minimalnej wiedzy i zasobach finansowych. Jedyne czego Ci potrzeba to czas i chęć uczenia się.

Zalety systemu zarządzania treścią:

  • Najważniejszą zaletą takiego rozwiązania jest przede wszystkim brak kosztów za użytkowanie oraz dostęp bezpłatnych aktualizacji.
  • Niezwykle ważna jest łatwa dostępność i możliwość instalowania dodatków (wtyczek), które umożliwiają dodanie nowych funkcjonalności do strony lub sklepu.
  • Ogromna zaleta takiego systemu, szczególnie dla zaawansowanych użytkowników to możliwość dowolnej modyfikacji plików i rozbudowy systemu . Zarówno od strony wizualnej jak i funkcjonalnej.
  • Systemy tego typu wbrew pozorom są bardzo bezpieczne – podatny na ataki kod źródłowy CMs-a jest analizowany przez wielu twórców i osoby korzystające z danego oprogramowania.
  • Należy również pamiętać, że większość CMS-ów jest DARMOWA

Dzięki systemom CMS zarządzanie treścią jest łatwe, efektywne i dostępne dla każdego. Samodzielnie i w dowolnym momencie możesz wykonać stronę www oraz dokonywać wszelkich aktualizacji i wprowadzać ulepszenia.

Najpopularniejsze systemy CMS:

  • WordPress (65.0%, open-source) – napisany w PHP system zarządzania treścią pierwotnie przeznaczony do obsługi blogów. Jest od wielu lat najpopularniejszym systemem CMS co powoduje dużą dostępność gotowych szablonów i licznych wtyczek rozszerzających działanie systemu. Ciągły rozwój, przyjazność i prostota panelu powoduje, że jest szeroko wykorzystywany zarówno przez biznes, sklepy internetowe czy przez poczatkujących twórców stron i hobbystów.
  • Shopify (5.7%) – komercyjny serwis do prowadzenia sklepu internetowego.
  • Joomla (3.2%, open-source) – profesjonalny system CMS z natywną obsługą wielojęzyczności. W przeszłości stosowany w dużych skalowalnych portalach. Mniej intuicyjny interfejs i liczne problemy z bezpieczeństwem spowodowały znaczny spadek zainteresowania tym systemem.
  • Squarespace (2.6%) – komercyjny kreator stron online.
  • Wix (2.6%) – komercyjny kreator stron online.

 

dbMind Agencja Marketingowa – skuteczna reklama Nowy Sącz, marketing, doradztwo, projektowanie stron www