Lojalność klienta – jak ja pozyskać

Jeśli jesteś właścicielem małej firmy i chcesz, by Twój biznes się rozwijał, zdobywanie lojalnych klientów powinno mieć dla Ciebie ogromne znaczenie. Pozyskanie każdorazowo nowych osób zainteresowanych Twoją ofertą kosztuje dużo czasu i pieniędzy. Właśnie dlatego znacznie ważniejsze jest zatrzymywanie dotychczasowych klientów przy sobie, sprawianie, by byli zadowoleni z usług, a nawet by polecali je dalej.
Na początek obsługa klienta
Zwiększenie lojalności klientów wymaga zaangażowania. Twojego i Twoich pracowników. Często klienci przychodzą do Ciebie, nie wiedząc, czego dokładnie chcą. Może też nie są pewni, czy dany produkt jest dla nich. Pojawiają się więc pytania i wątpliwości. I to jest właśnie moment, w którym możesz wiele zyskać, ale też i wiele stracić. Każdego klienta traktujmy wyjątkowo, uwzględniajmy jego potrzeby i pamiętajmy o szczegółach. Często znaczenie ma indywidualne podejście. Mimo że ta oklepana fraza pojawia się na stronie prawie każdej firmy, to rzeczywiście ma znaczenie, o ile idą za nią także czyny. Klienci lubią czuć się ważni. Lubią też czuć, że za produktem stoi inny człowiek.
W odpowiedzi na potrzeby klientów
Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez przedsiębiorców jest patrzenie na działania biznesowe z własnej perspektywy. Tymczasem nie ma lepszego sposobu na zdobywanie lojalności klientów niż postawienie się na ich miejscu. To od liczby sfinalizowanych transakcji zależy, czy opisy sprzedażowe są dobre, a nie od tego, czy podobają się Tobie. To oni decydują, czego brakuje im w ofercie albo co sprawia, że muszą skorzystać z niej już teraz.
Zdobywanie lojalnych klientów przez… program lojalnościowy!
Jeśli już klient jest lojalny, chciałby dostać coś w zamian. Z drugiej strony to właśnie dodatkowe korzyści mogą zachęcić nowych klientów, by również pozostać lojalnymi wobec Twojej firmy. Najlepiej to zrobić wykorzystując programy lojalnościowe.Takie programy mogą obejmować gratisy, rabaty czy punkty. Pomyśl o ofertach, dzięki którym stali klienci poczują, że są szczególnie ważni dla Twojej firmy. Najlepiej, by byli w stanie w miarę szybko zdobywać nagrody – to bardziej zmotywuje ich do lojalności. Nagrody wymagające wielu starań i długiego czekania nie pozwolą Ci zyskać lojalnych klientów.
Moc mediów społecznościowych
Social media to świetny kanał komunikacji z klientem. Pokazuje Twoją firmę od bardziej ludzkiej i nowoczesnej strony. Ważne jest jednak nie tylko, by wiedzieć, jak wykorzystywać social media do promocji firmy. Duże znaczenie ma także umiejętność wykorzystania ich jako narzędzia umożliwiającego zdobywanie lojalnych klientów. Obecnie praktycznie każdy korzysta z mediów społecznościowych. Twoi klienci także. Określ, które z mediów będzie najlepsze w Twoim przypadku i wykorzystaj jego potencjał! Klienci chętnie dzielą się zarówno dobrymi, jak i złymi doświadczeniami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Aktywne reagowanie na ich opinie i ułatwienie wyrażania swojego zdania pozwoli Ci zyskać lojalność wielu osób.