Opinie w Google Moja Firma

Opinie w Google Moja Firma

Dlaczego pozyskiwanie opinii w Google Moja Firma jest tak ważne?

Brak jakichkolwiek opinii pod wizytówką w Google Moja Firma jest gorszy nawet od posiadania kilku negatywnych recenzji. Taka wizytówka, a tym samym reprezentowana przez nią firma, jest odbierana, jako niewiarygodna. Większość klientów widząc pusty obszar z opiniami o firmie najzwyczajniej na świecie zrezygnuje z nawiązania kontaktu z taką firmą, nie mówiąc już nawet o kupieniu od niej czegokolwiek.

Każdy przedsiębiorca inwestujący w marketing internetowy musi mieć świadomość, że nawet najlepsza kampania online może zostać błyskawicznie pogrzebana przez negatywne opinie w Google Moja Firma. Większość konsumentów w pierwszej kolejności zapoznaje się z tymi recenzjami i w oparciu o nie podejmuje decyzję zakupową. Jeśli tych opinii nie ma lub są one bardzo złe, to wizerunek marki mocno na tym ucierpi.

Co zrobić aby pozyskiwać opinie

1. Umożliw swoim klientom dodawanie opinii

Załóż darmowy profil swojej firmy w Google Moja Firma. Uzupełnij dane o swojej firmie a następnie opublikuj swoja wizytówkę.

2. Zasada fair play

Zanim zaczniesz ubiegać się o pozytywne opinie, dowiedz się jakich zachowań unikać. Przede wszystkim nie kupuj pozytywnych opinii, nie warto iść na skróty, nawet jeśli masz na to spory budżet. Ten sposób może zadziałać przez miesiąc albo rok, Google jest bardzo przeczulone na punkcie wiarygodności informacji. Konta używane w celu manipulowania opiniami mogą zostać namierzone, a wtedy oberwie się wszystkim firmom, które korzystały z tej usługi.

3. Daj do zrozumienia klientowi, że jego opinia się liczy

Zadowoleni Klienci sami się nie domyślą! Musisz im zasugerować, że zależy Ci na ich opinii. Jak to zrobić? To zależy jaką firmę prowadzisz oraz jakie formy kontaktu stosujesz. Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania, skonsultuj swój pomysł ze znajomymi lub skorzystaj z usług agencji marketingowej.

4. Nigdy nie wskazuj jaką opinię chcesz

Oczywiście, że pozytywną! Klient to doskonale wie. Sugerowanie opinii pozytywnej lub mówienie o ilości gwiazdek może zostać odebrane jako chęć wyłącznie podbicia statystyk. Klienci nie chcą być daną statystyczną. Chcą, żebyś ich wysłuchał.

5. Odpowiadaj zarówno na pozytywne jak i negatywne opinie

Wiele firm odpowiada tylko na negatywne komentarze. Wygląda to tak, jakby pozytywne w ogóle ich nie obchodziły. Odpowiadaj na każdą opinie, dzięki temu Klienci przed wystawieniem własnej opinii zobaczą, że profil jest przez Ciebie regularnie odwiedzany, czytany oraz interesuje Cię ich zdanie.

6. Ułatw Klientowi dotarcie do Twojego profilu

Jeżeli Klient chce wystawić Ci opinię w Mapach Google (lub w innym miejscu) powinieneś mu to maksymalnie ułatwić. Możesz to zrobić przez stworzenie bezpośredniego linku, który otwiera stronę z miejscem do wpisania opinii.

dbMind Agencja Marketingowa – skuteczna reklama Nowy Sącz, marketing, doradztwo, projektowanie stron www

 

Dodaj komentarz