SEM – Co to jest

SEM – Co to jest

SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach, to ogół działań promocyjnych, które mają podnieść pozycję danego serwisu w wynikach wyszukiwania (zarówno naturalnych, jak i płatnych) przy użyciu odpowiednio dobranych fraz lub słów kluczowych, wpisywanych przez użytkowników podczas poszukiwania informacji w wyszukiwarkach. W ramach marketingu w wyszukiwarkach, można korzystać między innymi z kampanii linków sponsorowanych, pozycjonowania lub optymalizacji stron www.

SEM jest terminem znacznie szerszym niż SEO, które jest jednym z elementów wykorzystywanym w kampanii marketingu w wyszukiwarkach.
SEM natomiast stanowi całościowy proces marketingowy, którego głównym celem jest skierowanie jak największego ruchu na reklamowane witryny przez działania SEO albo przez wykupywanie płatnych miejsc, w których można zamieszczać reklamy. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi reklamy internetowej SEM ściąga potencjalnych zainteresowanych klientów.

Ruch SEM ma tak duże znaczenie z jednego powodu – jest ukierunkowany na użytkowników wyszukiwarek internetowych. Użytkownicy Internetu podczas poszukiwania informacji w sieci, wpisują zazwyczaj pytania w pole wyszukiwania. Kiedy taka osoba postanowi odwiedzić stronę z listy wyszukiwania albo kliknie na baner reklamowy, powstaje większa możliwość konwersji. Oznacza to, że wzrasta znaczenie wyświetlanych stron i reklam, co z kolei sprawia, że ruch, który powstał w wyniku zastosowania metod SEM, jest bardziej wartościowy, niż ten wygenerowany przez inne źródła.
SEO i SEM – Search Engine Optimization

SEO jest jednym z elementów, które składają się na marketing w wyszukiwarkach. Stanowi długofalowe przedsięwzięcie, którego efekty mogą być widoczne dopiero po kilku tygodniach, a nawet miesiącach. Zadanie optymalizacji SEO można w skrócie określić jako zastosowanie odpowiednich strategii i taktyk po to, aby upewnić się, że strona jest widoczna dla wyszukiwarek internetowych oraz poprawienie jej parametrów w taki sposób, żeby ta witryna mogła być odnaleziona przez wyszukiwarkę szybciej.

Najczęściej obejmują one:

  • wzajemne powiązanie, a więc wymianę linków,
  • optymalizację strony z uwzględnieniem wymagań użytkowników,
  • optymalizację treści poprzez tworzenie contentu, przydatnego dla odwiedzających stronę.