Zalety Social Media Marketingu

Zalety Social Media Marketingu

Social media marketing – są to działania marketingowe,  których celem jest generowanie ruchu na stronie przy wykorzystaniu popularnych serwisów takich jak, chociażby Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube czy Instagram.

Social Media Marketing głównie opiera się na odpowiednio opracowanej i wdrożonej strategii marketingu wirusowego. Dobrze przygotowany post tego typu potrafi wygenerować naprawdę duży ruch. Należy przy tym także pamiętać, że bardzo duże znaczenie ma  zaangażowanie osób prowadzących profil.  Należy odpowiadać na pytania i komentarze, aby pokazać, że zależy nam na odbiorcach.

Istotną kwestią jest  odpowiedni dobór portalu społecznościowego. Najlepiej zdecydować się na taki, na którym będzie najwięcej osób zainteresowanych produktem lub usługą. Pomóc w tym może określenie grupy docelowej. Wiek, miejsce zamieszkania, płeć czy zainteresowania to tylko kilka czynników, które charakteryzują potencjalnego odbiorcę.

Reklama w media społecznościowych to przede wszystkim możliwość zbudowania pozytywnego wizerunku firmy, bezpośredniego kontaktu z klientami oraz dotarcia do szerokiego grona odbiorców.

Zalety kampanii w social mediach to:

  • duży zasięg: coraz więcej osób korzysta z mediów społecznościowych. Oznacza to, że za pośrednictwem tego kanału promocji możesz dotrzeć do naprawdę olbrzymiej liczby potencjalnych klientów;
  • niskie koszty: reklama w social mediach w porównaniu z innymi formami promocji firmy w Internecie jest tańsza. Co ważne, koszty są elastyczne, możliwe jest kontrolowanie wydatków;
  • budowa wizerunku firmy: za pośrednictwem social mediów możesz zaprezentować swoją ofertę oraz promocje;
  • zaangażowanie użytkowników: jedną z największych zalet reklamy w social mediach jest możliwość budowania relacji z klientami, bezpośredni kontakt.